1. Öppning av mötet. Peter öppnade mötet hemma hos
Carolina.
2. Val av sekreterare. Mötet valde Hans att föra
protokollet.
3. Val av justerare. Pelle och Carolina valdes att justera
protokollet.
4. Påskmusten. Utdelningen av musten förflöt bra
enligt Emma Gustafmark som tillsammans med Thomas Lind, Ana-Maria Wieweg och
Ann-Louise Wold ansvarade för årets påskmustutdelning. Summeringen av årets
åtgång är att det behövs 90 st 1,5 litersflaskor.
5. Föregående protokoll. punkten flyttas till ett kommande
möte.
6. Facebook. Sara meddelade att hon och Elisabet
är i startgroparna för att höja aktiviteten på föreningens Facebooksida.
7. Aktivitetslistan. Vi gjorde en grundlig genomgång av
listan. Flera punkter var klara och frånfördes listan, däribland punkten om
cykelställ som vi jobbat för sedan 15/5 2012. Matsalens miljö är förbättrad med
nya möbler bland annat.
8. Avslutningspresent till niorna. Vi stämmer av med skolan om
framtagningen av CD´n går planenligt vid mötet i morgon.
9. Inbetalningsavi. Vi bestämde att ha inbetalningslappen
som går ut till vårdnadshavarna klar till höstterminen börjar. Sara och Peter
tar fram avin innan sommaren.
10. Övriga frågor. Det har framkommit att det finns
brister i hemkunskapssalen, vi tar upp
frågan med skolan.
Gymnastik:
Hur bedrivs ämnet? Rör barnen på sig? Äventyrspedagogiken önskas åter.
11. Nästa möte. Vi gick igenom vilka punkter som ska
tas upp på nästa möte som är i morgon, 5/5 klockan 19.00. Skolan medverkar på
mötet som hålls i skolan.
12. Mötet avslutas. Peter avslutade mötet.
Sekreterare Justerare
Hans Hansen Carolina Kvarnström Pelle Eriksson